norahansen.blogg.se

Stallet idag

Publicerad 2014-03-15 15:04:14 i Allmänt,

Åkte till stallet klockan halv 1 ungefär. 
Zicko var inte så himla smutsig idag! Bara lite hehe ;)
Red honom på planen, han funkade kanon. Tränade skänkelvikningar i trav och sånt. 
Men jag gissar på att han hade fått vårkänslor (fast det snöade haha) För han hoppade till hela tiden ;)
När jag sen skulle ut i terräng en bit för att skritta av honom. Så gick vi efter en väg. Och så plötsligt var det tvärstopp och sedan slängde han sig runt. Jag satt kvar, som tur var!
När jag sedan bad honom att gå fram igen så lade han backen i! Det spelade ingen roll vad jag gjorde han bara backade... Sedan började han backa mot en hage, där står en hingst som heter Whisper. Whisper blir ganska galen om någon annan häst kommer för nära honom. Och Zicko var på väg ditåt, backande!
Jag svor för mig själv och hoppade av i farten innan vi hade kommit för nära hagen. Sedan ledde jag honom till 
vägen där han hade börjat bråka igen. Tänkte verkligen INTE ge upp än!
Han segade sig fram med tunga steg, fick honom knappt att röra sig. Sen sa jag till åt honom på skarpen! 
Då blev han lite bättre. Och jag hoppade upp och red upp och ner för vägen om och om igen, så han skulle lära sig! Det gick bra, han bråkade inte mer som tur!
Hehe.... Vad är detta för ponnyfasoner?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela