norahansen.blogg.se

2 träningar i ett inlägg

Publicerad 2014-10-18 17:44:00 i Allmänt,

Tänkte berätta om träningarna som var tidigare i veckan. På tisdag och onsdag.
Ganska mycket träningsvärk haha ;)
Tänker inte berätta såhär jättedetaljerat om träningarna, bara sådär lite allmänt :)
 
På tisdag var det Lippas lektion som vanligt. Jag hade sporrar denhär gången :)
Vi började med att få så många galoppsprång som möjligt mellan 2 markbommar. Jag tyckte faktiskt det gick BRA.
Jag har ju verkligen ALDRIG fått till dedär med Helios. Men nu kom han på 7 galoppsprång mellan bommarna. Tummen upp!
Sen hoppade vi en liten bana, Helios började testa mig och han smet förbi hindren några gånger. Blev ganska arg på mig själv, jag menar herregud, jag har ridit WILMA!!! Hon är ju kung på att smita förbi hindren på det där viset. Ska inte jag klara av Helios då? Jag blev mer bestämd och noggrann på att han skulle komma över hindren. Och jo, det funkade! Visserligen kom han kanske inte på de stegen jag ville ha. Men jag tyckte det gick bra ändå!
Nöjd med den träningen! :D
(Bilden tagen från Lisbeth Sorvistos Facebook)
 
På onsdag så hade jag fixat en träning för Emma. Malena hade övertalat mig att hon skulle komma och träna mig och Nipsu, men jag hade tyckt att det var en dålig ide. Nipsu, kan ju fortfarande inte så mycket. Men nu är jag superglad att hon övertalade mig. Träningen för Emma gick super! Och jag fick massa massa tips på vad jag ska göra med Nipsu så att hon går bra, och är lugn. Det största tipset jag fick var att jag har FÖRBUD att galoppera en hel bana. Jag ska ta ner till trav eller skritt efter varje hinder. 
För Nipsu tror tydligen att när man har hoppat ett hinder så ska man galopera iväg som en ferrari i full fart!
Det är ju fel, så vi måste lära henne att det ska man inte göra, det är därför jag inte ska fortsätta galoppera efter hindren! Jättebra tips fick jag som jag kan jobba vidare på och hon gick snyggt nästan hela tiden och stressade inte upp sig så farligt. Jättesuperdupernöjd över min racerponny!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela