norahansen.blogg.se

Är igång igen!

Publicerad 2014-10-28 19:15:31 i Allmänt,

Visserligen en dag senare, ajja bajja Nora, så får man inte göra :/
Men nåja, nu är bloggen i rullning!
 
Idag är det tisdag (tyngsta dagen i veckan enligt mig)
Vi har tunga ämnen i skolan + Lippas lektion.
Skolan gick faktiskt bra, inte så tungt som jag trodde, mycket skratt och spänning ;) <3
Beslöt igår kväll för att inte komma på Lippas träningar idag,
för att jag vill inte anstränga mig och bli ännu sjukare för det. 
Istället var jag och red Nipsu, (för första gången på VÄLDIGT länge)
Fick inte någon kompis med, så jag red ensam. Det gick väl bra. 
Jag ville så gärna vara på planen, för jag hade kollat upp en övning med bommar och små hinder som skulle varit PERFEKT för mig och Nipsu, men planen var alldeles för blöt, så det gick inte. Vill verkligen ha manege vid sånahär tillfällen :(
Red i terräng istället och vägarna var verkligen sjukt bra. 
Nipsu lydde varenda förhållning, även fast det tog en stund med halterna ;) Fast i slutet lyssnade hon jättebra!
Jag tränade på att trava 10 steg långsamt och sen öka 10 steg, 10 steg långsamt och sedan öka 10 steg... 
Det gick faktiskt bra tyckte jag. Är väldigt glad nu när jag konstaterade att hon kan gå ensam i terräng. 
Efter det har jag varit hos kusinerna en stund. Trevligt trevligt!
Inget annat idag tror jag. Vi hörs!
Min fina ponny.... saknar dig... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela