norahansen.blogg.se

Den första dagen på mitt höstlov

Publicerad 2014-10-17 18:09:00 i Allmänt,

Den första dagen på höstlovet = igår-torsdag-16.10-2014
 
Så blev det inte någon chilldag med massa serier och godis. 
Nej, steg upp 7.30 och jag och Nike körde till stallet i minusgrader. 
Brrr... säger jag. Brrrrr.....***
Det var en hästdag i stallet, med massa barn. Stora och små. Yngre och äldre.
De fick sköthästar och man sprang runt i olika boxar och frågade "Går det bra?" Typ hela tiden. 
Jag höll på med Nipsu mest. Det är oftast ingen annan som orkar psykiskt med att sadla och borsta henne ;)
 
De red barbacka första lektionen, det är skönt att rida barbacka när det är kallt. Nipsu har jag ridit barbacka några gånger, och hon är jätteskönt att rida utan sadel. Har väldigt lätta gångarter att sitta ner i :-D
Ledde ingenting då, utan var i stallet med den gruppen som inte red. 
Härligt att se såna energiska barn! De sprang hit och dit HELA tiden non-stop och frågade vad de kunde göra. Önskar ibland att jag också hade sån energi!
Vi var och äta till Annas och sen var det ridning igen. Vi gick till plan, jag ledde Nipsu förståss.
Och där hade vi en lektion.
Sen var det den andra lektionen och där skulle en flicka rida själv på Nipsu. Vi brukar inte ha någon att rida utan ledare på Nipsu, för hon blir het och ganska trotsig att rida utan ledare. Jag såg inte hur det gick. Men det hade nog gått bra vad jag vet fast Nipsu hade velat galoppera typ hela tiden!
 
När jag kom hem var jag helt halft död. Trött och trött och smutsig. Tog en varm dusch och vaniljbodylotion som mamma har köpt från USA. :)
Kollade också på en film. Ellen och Erica har tipsat mig om "Divergent" jättelänge, så jag kollade på den. 
Jag gillar verkligen INTE hemska filmer där de skjuter varandra hela tiden. Är lite fånig javet. 
Så hela tiden tittade jag inte. Men själva filmen var JÄTTEBRA! Bra story, och bra skådespelare!
 
Det var min första dag på höstlovet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela