norahansen.blogg.se

Något slags inlägg

Publicerad 2014-10-29 20:15:54 i Allmänt,

Jag tänkte bara uttrycka mig i detta inläggt om saker jag tänkt på under senaste tiden.
Kan bli lite rörigt men man får hänga med!
 
Jag tror att det här är första dagen på över 2 veckor som jag känner mig lite friskare och piggare.
Brukar verkligen inte vara såhär länge förkyld, bara i några dar eller högst en vecka!
Det hemskaste som finns när man är förkyld tycker jag, är att ha täppt näsa. Man snyter sig, non stop till man har näsblod och öronen är i lock. Det är snorpapper överallt och man vaknar minst 2 gånger per natt av att man inte kan andas, och munnen är torr som en öken. Nej, fy usch för täppt näsa!
Nu när jag känner mig lite bättre kan jag börja rida igen, har varit så förkyld, och har varit så himla trött att det helt enkelt inte har gått att rida. Jag hade blivit andfådd av att bara lägga ytterjackan på och tränga på mig skorna. Nej, jag har helt enkelt inte orkat rida. 
 
Var och rida i tisdags senast på Nipsu, det var ganska tungt att gå till hagen (det är en bit dit)
men resten gick nog bra. Duktig Nipsuponny!
Nu när det tydligen inte ska bli några lektioner i helgen, så ska jag passa på och rida! Taggar för det.
Har hittat en bra övning på nätet som jag kan öva på med Nipsu. 
Jo, Nipsu tror ju att det är meningen att när man har hoppat ett hinder, så ska man rusa iväg. 
För att lära henne det, ska jag göra såhär:
Trava först runt på cavalettibommar på en stor volt. 
Sen på en långsida. så ska jag lägga ett litet hinder först. Hoppa över det i galopp. Ta ner till trav, trava över fyra cavalettibommar. Och sen fortsätta i galopp och hoppa ett hinder till. 
Lite svårt att förklara men jag hoppas ni förstår!
Jag skriver i helgen om hur det gick, och om jag kunde göra denhär övningen!
 
Nu har jag skrivit ganska mycket, och jag måste förresten duscha så vi hörs imorgon! Bye bye!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela