norahansen.blogg.se

Flygande ponny

Publicerad 2014-09-12 20:39:25 i Allmänt,

Herre jösses vilken ponny jag red idag.
Jag red Nipsu på sista lektionen, vi skulle "hoppa".
H hade ställt upp ett hinder på långsidan som vi skulle hoppa. 
Först hade vi en markbom före, Nipsu (som jag kan tillägga, inte "kan" hoppa. Hon har aldrig blivit hoppad med förr)
Visst hon kom fel till markbommen några gånger, men hon får upp benen jättesnabbt. Och hoppar högt över.
Jag fick henne att komma i trav ganska lugnt vilket jag var väldigt nöjd med. Men Jag måste fortfarande lära henne att vänta. Åtminstone i galoppen. Hon blir så taggad att hon helst lägger huvudet upp  i vädret och rusar mot hindren. Men bara att träna träna träna. Hon blir nog till en bra hoppponny enligt mig!
Så, en flygande ponny med bra kapacitet. ;) <3
 
(bilden lånade jag från Ponnysanning.se inte Nipsu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela