norahansen.blogg.se

Hejdå Zicko..... :,(

Publicerad 2014-09-09 20:56:45 i Allmänt,

 
 
Zicko... Min egna ponny. Eller ja, egna och egna. Men han har varit MIN och BARA MIN i tanken åtminstone. 
Min ponny ska bort. Bort från mig. Långt bort..... Ungefär 460 kilometer härifrån. 
Det här har planerats till och från hela tiden, det är en andledning till att jag inte har bloggat.
Jag har packat hans saker, ridit SISTA gången. Suttit i en timme i hagen med hans huvud i mitt knä. Och bara sagt adjö. Har verkligen njutit dehär sista dagarna... För jag vet, att jag ALDRIG kommer att få se denna fina ponny mera... :(
Ikväll var jag till stallet. Tog in honom och borstade, pussade och pratade med honom. E och T var där. De ska skjutsa honom imorgon. Litar verkligen på dem till 1000 % 
Jag förlorar nu mitt privatliv, min frizon, mitt stöd, min läromästare, min ponny. Och framförallt min vän. 
Zicko är varit mitt allt, någon som han har jag aldrig träffat förr. Han har gett mig mycket.
Nu är det dags att jag ger tillbaka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela