norahansen.blogg.se

Hoppträningar vid Stall Classic

Publicerad 2014-09-23 19:53:29 i Allmänt,

Gokväll!
Har precis kommit hem från träningarna vid Classic :)
Har ridit där nu 5 gånger, och det har gått både bra och dåligt. 
De första gångerna gick det jättebra och allt bara flöt. Min ponny Helios som jag rider där, var jätteduktig :)
De 2 senaste gångerna har det däremot inte gått lika bra. Det har varit tungt och jobbigt, inget har funkat.
Och det har nog sänkt mitt själförtroende lite. men bestämde mig bara för att vara positiv till allt den här träningen. 
Och- det funkade!!!
Visst, det gick inte perfekt, men jag prövade denna gång att ha sporra.  Och det gick bättre. Nu fick jag och Helios lite mer motorn igång, vi övade på att hoppa låga hinder på en liten serpentin ungefär. Det gick  helt ok :)
Nöjd över min inställning och nöjd över Helios. Hoppas det fortsätter såhär! :D
(Bilden tagen från stallclassic.net)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela