norahansen.blogg.se

I am home again!

Publicerad 2015-04-05 19:30:00 i Allmänt,

 
Hej bloggen! I am home again! 
Sorry för uppdateringen , men det kändes som att det inte fanns något speciellt att skriva om. 
Nu finns det däremot det!
 
Känns superskönt att vara hemma igen. Men skulle önska att vi hade lite längre påsklov så jag hann vara hemma lite också. Vi kom hem kl. 13.30 ungefär och 14.15 Var det avfärd till stallet ;) Äkta hästtjejer jag och Nike ;)
Nej, men vi skulle gå på kurs. Det kom en som hette Axel Hellsten. Han rider western och håller på med Natrual Horsemanchip typ? Ja, men han är i alla fall jätteduktig. Han hade med sig sin egna häst. som vara superfin! Mahdan hette han. Han visade oss massa markarbete och sen fick vi hämta hästarna och göra samma sak. jag tog Nipsu förstås. När jag kom stod hon och njöt i solen med hö och smuts täckt över hela koppen. Men jag tycker hon också måste få ha lite påsklov och bara var häst ett tag! 
Vi övade bara på helt grund saker, som att få hästen att stanna, backa och gå runt en i en cirkel typ. 
Jag tyckte det var jättekul. Har nog hållit på med Nipsu från marken förr, så det gick ganska bra. Men lärde mig massa nytt! Fick också beröm av Axel vilket var superroligt :) Han gillade Nipsu också ;)
Så jaa, nu har jag mycket att öva på! Tänkte att jag ska före varenda ridpass lite göra alla dehär sakerna som jag lärde mig idag. Jag tror det kommer funka mycket mer i ridningen då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela