norahansen.blogg.se

Vattenslangsfobi och förberedning för imorgon + nästa vecka

Publicerad 2015-04-19 20:05:30 i Allmänt,

Hej människor!
Var i stallet ungefär 3,5 timmar idag. Skötte om Nipsu-pönnyn.
Hon har fortfarande ganska svullet ben, och hon är fortfarande oren i traven. Hmmpf.... :/
Jag lägger nu mycket tid på att bara borsta och borsta, + att hålla såren rena och spruta med aloe-vera spray. 
Lite motion får hon, om man ser "skadan" på ett positivt sätt så är detta ett utmärkt tillfälle för att träna NH. Alltså det som Axel Hellsten (NH-tränare) lärde mig. Nipsu fattar helt bra, det här med longeringen. Hon byter varv bara med att jag höjer ena handen och går direkt ut när jag säger. Idag bråkade hon lite när jag ville henne att trava några steg. Men jag antar att hon inte ville för att det gjorde ont. :( Men resten av tiden var hon hur "ohalt" som helst och jätteglad. Och ja, just det. Nike kom med först när vi skulle kyla hennes ben så att svullande ska gå bort. Jösses, när hon inte vill tydligen. Så går hon rakt på. Helt på mig. Åhh... såååå irriterande. Nåja, bara att kyla mer och mer. Hon får helt enkelt finna sig i det. Benet MÅSTE kylas varje dag.
 
Över till annat! Som det står i rubriken förberedning för imorgon + nästa vecka. 
Nästa vecka kommer att vara helt upp och ner. För en tjej kommer att komma hit och bo hos oss. 
Och hon är från Amerika, Nike, Mamma och Pappa var dit för en stund sen (har för mig att det var i september)
Och den flickan som Nike bodde hos så kommer hit! Till Finland. Alltså inte bara hon. En hel grupp alltså.
Flickan är lika gammal som jag, och hon heter Aubrey. Kommer att vara sjukt kul och intressant att ha henne här i huset. Jag hoppas att jag klarar mig med min engelska haha. :D Men det får väl gå som det går. 
Ja, men i alla fall. Väldigt intressant vecka alltså!
Bildresultat för Amerika
 

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2015-04-19 20:46:06

Gud vad roligt med besök från Amerika!! :D

Postat av: malinstuart

Publicerad 2015-04-19 21:06:25

Gud va fin häst!

Svar: Tack, visst är hon! ♡
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela