norahansen.blogg.se

Malins träning och ridlärare på Finlands andra språk!

Publicerad 2015-08-07 16:58:09 i Allmänt,

Hejj hejj! :)
 
Vaknade kl.8.00 igår morse och hade träning för Malin tillsammans med Nike kl. 10! Det var jättekul vi hade en jätterolig övning som passade Nipsu bra, eftersom hon vill stressa så mycket då hon hoppar så hjälpte de här kurvorna att ta ner farten. 
Gnäll inte på min underbara 5 minuters gjorda paint-ritning!
Alltså de lila sträcken är hinder på kanske 50cm och de svarta linjerna är vilken väg man red.
I galopp gorde vi allt detta! Som sagt så fick Nipsu helt enkelt sköta sig själv. Malin lärde mig att jag sitter och tar det så lugnt som jag kan. Så får helt enkelt Nipsu sköta resten. Om hon kommer helt fel till ett hinder är det inte mitt problem, hennes stress är inte min stress. Om hon stressar så mycket att hon brakar igenom hindret för att hon inte hinner lyfta på benen så är det hennes problem. Inte mitt. 
Men Nipsu är rätt smart, och väldigt försiktig. Så hon river oftast inte alls!
Men om jag tar i tyglarna så hoppar hon med huvudet rätt upp i luften och DÅ river hon ;)
Nåja, rolig övning som jag gärna vill fortsätta med!
Resten av dagen så höll jag och Ina en finsk hästdag. Och ja. FINSK. Jag hade t.o.m en hopplektion på finska. Det gick helt bra för min del, jag fick sagt ganska mycket ;)
 
Idag blev det bara barbacka chill i det fina vädret ;) Och imorgon så har jag privatlektion men nu har jag istället för en elev. Nu 4 stycken :D Vi ska se hur det går ;)
Hejdååå <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela