norahansen.blogg.se

två punktssits och tre punktsits

Publicerad 2015-08-15 19:27:10 i Allmänt,

När vi var på träning idag så lärde vi oss att sitta i 2 punktssits och 3 punktssits. 
Man sitter antingen en lättsits typ, eller nere i sadeln men ändå lite framåtlutad! Som hoppekipage gör!
Jag och Malin funderade på att kanske detta skulle vara något för Nipsu, att man alltid skulle sitta i 2 punktsits t.ex när man galopperar och hoppar. Då blir det inte så mycket tryck i sadeln och det visade sig idag att hon hoppar mycket bättre då :D
Det är åtminstone värt att testa tycker jag, fast att rida så var helt nytt för mig, får öva på det lite mer!
Efter träningen så städade jag hela stallet, har städvecka denna vecka så allting måste göras rent. Det tog några timmar, men blev i alla fall nöjd. Alla hinkar var skurade och jag putsade och svabbade golvet också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela