norahansen.blogg.se

Evelyn ♡ ♡

Publicerad 2015-12-13 20:07:01 i Allmänt,

Hej! Gissa vad? Jag har börjat rida en ny häst!
Nej nej, jag har fortfarande Nipsu. Skulle inte sluta rida henne för allt i världen, men jag hjälper en vän att motionera hennes häst också!
Hon heter Evelyn, kallas för Eve.
Hon är en irish cob/tinker. 
(Bilden tagen från ägarens fb)
Fin va? Hon är helt superhärlig att rida.
En riktig Nora-häst! Hon är megapigg, åtminstone för att vara en irish cob. De är ju kända för att vara rätt lugna i temperamentet. Men hon har en hel massa krut i sig ska vi säga! Hon älskar att galoppera, det är knappt man får stopp på henne. Och vad jag har hört så gillar hon att hoppa också ;) Hon är faktiskt som en kallblod version av Nipsu! Som sagt. Passar mig jättebra! Hoppas jag kan rida henne under jullovet :)
 

Kommentarer

Postat av: Julia Gunnarsson

Publicerad 2015-12-16 09:28:50

Hej, riktigt fin blogg! Skulle vara kul om du vill skriva några frågor i min frågestund på min blogg. Skulle vara jättesnällt!

Svar: Joo Ska Skriva! Tack! :)
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela