norahansen.blogg.se

Snögalopp

Publicerad 2015-12-04 17:59:25 i Allmänt,

Hej bloggen!
Snön har återvänt till Nedervetil igen, vilket är jättekul. Men undrar nog hur länge den kommer hållas kvar. 🌨🌨☃⛄️❄️❄️
Igår var planen någolunda bra så jag och Nipsu tog ett pass där i skritt och trav först. Vi övade på de snygga ökningarna som jag hade nämt om i ett tidgare inlägg och att korta på kortsidorna. Planen var för hård för galopp, så jag red ut till en åker med Nipsu och galopperade där. Nipsu tyckte det var lika roligt som jag att galoppera i snön. De taktfasta galoppstegen och frustandet för varje steg är något jag aldrig tröttnar på 😍
Idag vräkte snö ner och det att både jag, Aada och hästarna var helt genomsura när vi kom tillbaka, men hästarna verkade och ialla fall nöjda med att trava på fast det snöade. Det är ju lite ljusare nu i alla fall!
Imorgon ska Nipsu till en massör som sagt, jag hoppas det gör något underverk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela