norahansen.blogg.se

Det blir bättre... :)

Publicerad 2015-02-03 20:50:00 i Allmänt,

Efter en helt kass dag i skolan. Den sög alltså :/
Så åkte jag till stallet med matteboken i handen. Hehe. Då man inte är hemma förrän 20.00 på kvällen så blir att läsa matte i en hästbox ;)
I alla fall. Var över 4 h i stallet. Och det var riktigt bra. Hade mycket jag var tvungen att göra. Så nu har jag putsat röjt upp. Städat mockat borstat och ridit! Skönt.
Jag red Nipsu med Inspänningstyglar på en uppskottad plan. Och det gick faktiskt bra! Jag och Nipsu har haft en liten svacka förra veckan.  INGENTING  funkade då jag försökte rida henne på ridplanen. Hon lyssnade ibte varken i terrängen eller då vi red på åkern. Bara studsade upp och ner med nosen rakt upp i himlen. 
Men nu funkade faktiskt nästan allt. Innerskänkeln var hon lite döv på då och då. Och näsan ville utåt i galoppen. Men jag tyckte hon kämpade bra. Jag fick den här wowkänslan många gånger. Hon gick faktiskt på tygel och böjde sig innåt för innerskänkel.  Jag vet att detta låter som en självklarhet för de flesta ryttare. Men det här är verkligen Nipsus STÖRSTA svaghet. 
Så ett jättesteg frammåt. :D
Fick också veta att en ny Jaana-träning är inbokad på söndag.  Jippiiie! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela