norahansen.blogg.se

En helt annan ponny

Publicerad 2015-02-08 14:09:43 i Allmänt,

 
Hej bloggen, är helt lyrisk. MÅSTE bara berätta för er om träningen med Nipsu.
Den här träningen så sa både Jaana, Malin och Linda att Nipsu är en helt annan ponny än förra gången. 
Vi övade inte på något speciellt, lite skänkelvikningar och sånt. Men mest mycket volter. 
När jag fattade galopp med Nipsu första gången, så kändes det som att flyga. Jag tänkte
"HERREGUD såhär ska det kännas!!!"
Hon gick snyggt på tygel, böjde sig inåt, Jobbade med bakbenen och ryggen, var lätt i munnen. Och framförallt. Hon gick så otoligt avslappnat! Ingen rusgalopp någonstans. 
När jag galopperar med Nipsu så är det alltid så att hon spänner sig i ryggen, nosen åker upp och utåt och nacken liksom "krullar ihop sig". Hon är hård i munnen och lägger tyngden på frambenen.
Nu var hon helt och hållet tvärtom. Det kändes nästan precis som då Zicko gick i samlad galopp.
Och det är någonting jag aldrig fått uppleva med Nipsu. Skit vad fin hon var. Resten av lektionen gick 80% bra. Inget gick perfekt men både Jaana, Malin och Linda var nöjda över Nipsu och mig!
Vi har utvecklats SÅ mycket sen denna bilden togs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela