norahansen.blogg.se

Flätad man och uselt ridpass.

Publicerad 2015-02-14 20:04:08 i Allmänt,

Jag var i stallet från 13.00-16.30. Och jag kan inte säga att jag fick så mycket gjort. Men red åtminstone, märkte att det var snorhalt. Inte ens Nipsus broddar tog fast i isen. Det fick bli ridning på planen. Jag tränade på allt jag hade sagt. Galoppfattningar, och så lite serpentiner. 
JA, vad ska jag säga. Det här ridpasset gick åt h*lvete. (ursäkta, men så var det) Nipsu var jättestel, har aldrig sett henne så stel i traven som hon var idag. Och ville inte göra ett smack. HELT omöjligt. Jag blev fruktansvärt arg och irriterad, fför ingenting funkade. Nåja, det är bara att kämpa vidare.
Hoppas det vänder, för idag funkade faktiskt ingenting. 
När jag kom in i stallet och började med Nipsus "rengöring" så gick det bättre. Hon stod som ljuset och njöt. 
Sen flätade jag hela Nipsus man, det var massa pill, men det gick! Hon såg hemsk ut, men det får helt enkelt gå!
Skulle ha en bild att visa er, men min telefon har fått damp. Så det får bli till en annan gång. 
Efter stallet så for jag och Pappa till Pelo, där hände det väl inte så mycket.
Hoppas ni hade en bra vändag!
That pose... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela