norahansen.blogg.se

Härliga lördagar

Publicerad 2015-02-14 11:15:40 i Allmänt,

 
 
Sitter just nu soffan, bara scrollar på bloggar och YT-videor.
Och bara har den känslan, att jag inte har några måsten. Fattar ni hur skönt det är? :)
Snart... En liten stund till på Ipaden bara ;) Så ska jag byta om till stallkläder och åka ut till Nipsu. 
Där ska jag ha storstädning :D 
Först ska jag rida, det blir kanske 45 minuters intervaller.
Kanske jobb på åker om det går. Annars blir det i terräng. Jag ska fokusera på galoppfattningar, tänkte jag.
Och förståss njuta! Nu när det är ljust. 
Efter det så ska Nipsus man flätas, flätade halva manen igår. Andledningen till att jag flätar hennes man är att jag vill ha den att ska hållas på samma sida. 
Och hon ser mer eller mindre hemsk ut! Men det får gå, jag vet att det blir fint sen när jag tar ut dem. Plus en massa pälsglans och hovolja på hovarna! 
Hennes träns ska tvättas och smörjas. Mycket balsam! Sadeln med. 
Sadelgjord och magplatta ska balsameras in, och benskydden ska tvättas med vatten. Ja, storstädning!
ska ta bilder och lägga upp här se. :) 
Och förrsesten glad vändag på er alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela