norahansen.blogg.se

Utvärdering på hästdagarna

Publicerad 2015-02-27 21:06:29 i Allmänt,

Hoppas ni inte tycker det här inlägget blir tråkigt.
Men det här har jag gjort de senaste dagarna. Så, det finns inte så mycket annat att blogga om just nu!
Jaaa... Vad ska jag säga. Hästdagarna i sig har väl gått riktigt bra. Barnen var alla trevliga och söta.
På torsdagen bloggade jag typ inte alls, för när jag kom hem från hästdagen då var jag inte riktigt på så bra humör. Eller ja, jag var totalt skitförbannad och besviken.
Nipsu hade och har inte alls uppfört sig som jag har trott att hon skulle göra. Men nu i efterhand, tror jag det skulle ha varit bra om jag hade "förberett" mig kanske lite mer på att hon inte betedde sig som vid broändas. 
Men i alla fall. Jag är besviken. Det kommer jag inte ifrån.
Jag hade åtminstone föreställt mig att Nipsu skulle vara både lugnare och mindre påträngande än vad hon var förr, och vad hon är för tillfället. Jag tycker själv att jag har kämpat med hanteringen från marken vid Broändas.
Men nu var det ju nytt ställe, nya hästar. Allt nytt. 
Och vips, så var det gamla beteendet tillbaka igen och det "nya" beteendet bortblåst. 
Det känns som att börja från noll igen. Förhoppningsvis visar sig Nipsus bra beteende som hon hade vid Broändas snart igen. Suck, stånk, stön. Nya tag!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela