norahansen.blogg.se

Dressyrträning för Jaana

Publicerad 2015-01-26 13:00:00 i Allmänt,

Jag var på en träning i lördags (tillsammans med L,M och L + Babyn Alfred hahah!) 
Vi for iväg på träningar till en manege som jag aldrig varit till förut. En riktigt fin gård måste jag säga. 
Nipsu har ju varit ganska bråkig att lasta ur transporten. Men den här gången var det inga problem. 
Bara man höll huvudet rakt på henne och med lite hjälp så gick hon jättefint ut ur transporten.
Hoh... blev ganska nervös där. 
Jag vet inte om Nipsu någongång har varit inne i ett ridhus. Men hon skötte sig mycket exemplariskt. Kollade lite grann på saker. Men var jättejätteduktig!
Jaana (som vår dressyrtränare hette) har jag aldrig tränat för förr.
Men hon var riktigt bra, hon fick mig att slappna av mera och det gjorde att Nipsu gick väldigt avslappnat också!
Jag tyckte det gick hur bra som helst. Visst, nog är hon envis i början alltid. Och inte ville hon alltid ta mina hjälper. Men vi går framåt HELA tiden!
Jaana sa i slutet av lektionen att hon inte var alls så dum ;) ;)
Nöjd över träningen. Tack och lov gick allt som planerat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela