norahansen.blogg.se

Mycket bra ridtur

Publicerad 2015-01-10 20:21:00 i Allmänt,

Nipsu och jag gav oss ut på vägarna idag. Så otroligt härligt att få rida på platt mark igen! På åkern är det så mycket snö att man bara får plumsa hela tiden. Nipsu skötte sig utmärkt. Alltså verkligen med plus i kanten. Hon har börjat göra framsteg. Hur ska jag förklara. Nu är hon på hälften av alla ridturerna lugn, snäll, tålmodig. Och på andra hälften är hon galen, otålig och bråkig.När jag började rida henne var hon galen,otålig och bråkig på VARJE ridtur. Det var helt hopplöst alltså. Nu förvånar hon mig nästan varenda gång! Idag var hon helt perfekt. Inte för het, men inte för slö heller. Gick precis mellan hand och skänkel hela tiden!Och jag kunde galoppera på hemvägen utan några skenturer, eller bocksprång. Hon kändes helt lagom helt enkelt. Det märks att hon verkligen mår bra!Mitt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela