norahansen.blogg.se

Träning i Emmes ;)

Publicerad 2015-07-08 13:42:02 i Allmänt,

Men jösses? Alltså denna uppdatering? 
Har faktiskt konstigt nog HELT och hållet glömt bort att blogga de senaste dagarna. Helt och hållet, inte haft en liten tanke heller ;)
Nåja, men bloggsuget är tillbaka! Nu ska de skrivas :D
Steg upp kl. 8. Har sovit till typ 10.30 i en vecka i sträck så det är ju lite halvjobbigt att behöva gå upp 8 då. Men det gick! :)
Jag och M hade träning för Malin. Jag och Nipsu körde på en mycket RÖD outfit. Röda nya benskydd,  ett splitternytt rött schabrak (det jag fick i konfirmationspresent) och jag hade en röd piké! Inte för mycket rött. Men ganska ;) jag tyckte vi var snygga :D
Jag hade förberett mig på att det här passet kommer att bli svintungt. Och så blev det också haha ;)
Nipsu är tjock och brunstig just nu. Så det kändes i början av passet som om hon var uppe bland molnen nån stans. När hon är koncentrerad på mig så går hon alltid med öronen lite bakåt. När hon däremot tänker på annat är de alltid riktade fram. Öronen var spikrakt frammåt under början av passet. Och hon var rätt seg och okoncentrerad.  Fast jag t.o.m. red med spö. 
Jag kämpade mig fram och när vi började göra en liten. Flytta för skänkel övning i galopp kom ÄNTLIGEN den gamla Nipsu tillbaka. Full fräs på långsidorna och fattade galopp från typ stillastående av iver. När hon är precis så, så är det sjukt kul att jobba med henne. Då ska man bara försöka få henne att sätta energi på uppgiften och inte lika mycket på farten!  Då går hon helt underbart bra! 
Helt nöjd med träningen idag. Fast jag var rätt otränad. Nipsu brunstig och dåkig kondis. Så fixade vi det helt bra :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela