norahansen.blogg.se

Allmänt

Publicerad 2015-06-13 21:13:42 i Allmänt,

Ja, hej! :) Vad gör ni?
Hoppar direkt till träningen tycker jag. 
Ingen superinsats av mig, ingen superinsats av Nipsu. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska utvärdera den här träningen. Känner mig liksom tom...
Det var roligt i början och Nipsu hoppade bra, vi hoppade i slutet en bana som var rätt så svår, med många hinder och massa små svängar. Det blev lite svårt. Typ, eller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men det gick inte så superbra. Nipsu har blivit lite trött eller ja. Helt konstig på sista tiden. Inte så man märker det jättemycket. Men annorlunda är hon. Jag tror att detta beror på att det har blivit ganska varmt nu, hon är inte så van vid värmen. 
 
Men ena stunden är hon pigg och framåt för skänkeln och helt sitt vanliga jag. Hon gasar på i traven och böjer sig villigt. Då vet jag precis hur jag ska rida. Långsamma lugna "upp och ner" I traven och bara inte göra så stor grej av det. Hon tar galoppfattningarna villigt och hoppar helt bra om man bara kommer ihåg att andas. 
Bara föröska få det att flyta helt enkelt. Hon var precis så när vi värmde upp :D
Men när det kom till banan blev hon konstig. Jag känner mig helt vilse, vet inte vad jag ska göra för att få henne att uppföra sig. Jag är fortfarande helt lost. Jag vet ingenting. Hon var sig själv men ändå inte. Då hon blev så så stänger jag typ av. Jag vet inte vad jag ska göra.... Hela mitt huvud är som ett frågetecken. 
 
En grej var ju t.ex att hon började ignorera min skänkel, blev trög, okoncentrerad och sur. 
Hon tog inga galoppfattningar. Om jag hade henne i skritt, tog halvhalter, valde noga ut en plats där jag skulle fatta galoppen och gav en tydlig galoppskänkel blev det bara en slängtrav utan någon som helst respekt. 
Hon bara typ körde sitt egna race, men inte med entusiasm. Utan bara brakade igenom hindren och bommarna bara flög åt alla håll. Svarade inte på halvhalter eller nånting. 
Jag tror hon är ganska trött. Det är typ det som skulle kunna stämma in på hennes beteende. 
Före tävlingen ska jag nog ta det lugnt. Inte för att jag har så speciellt mycket tid heller att rida jättemycket. Men i alla fall. Ta det lugnt. Hoppas det ger nåt bättre resultat, för inför tävlingen nu har jag ganska blandade känslor. ... Ett stort frågetecken. Det är allt. 
 
Imorgon blir jag konfirmerad! Äntligen! Det är därför jag egentligen borde sluta skriva och gå och lägga mig ;)
Ska föröska uppdatera imorgon på kvällen och berätta hur det gick. Men säger godnatt nu för tillfället. Hejdå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela