norahansen.blogg.se

En konstig Nipsu!

Publicerad 2015-06-09 17:24:11 i Allmänt,

Tänkte bara logga in här snabbt och skriva om hur Nipsu var idag då jag skulle rida, 
jag vet fortfarande inte om det var kompisarna, myggorna, omgivningen, eller helt bara respektlösheten som inte riktigt satt idag.
Jag kom till hagen på morgonen och skulle börja lägga på Nipsu, hon brukar aldrig ha problem att vara själv och hon har varit vid vår ridplan många gånger. Hästarnas hage ligger en bit bort från ridplanen där alla sakerna finns!
Men jag fick inte på henne, hon snurrade runt som en propeller i 1 H!!! Fast jag röt till och var snäll och lugn försökte gå med henne osv... INgenting funkade. Jag fick inte på henne utrustningen. Förde helt enkelt till sist tillbaka henne i hagen och så var det inte mer med det. Jag  for till Elins direkt efter, men när jag kom hem var jag så sjukt arg på mig själv att jag bestämde mig för att försöka en gång till!
Det gick bättre då, jag sadlade henne i hagen bland alla kompisarna och det gick helt ok bra. 
Red igenom  henne också på planen och hon var stencool. Nästan lite trög, men förstår det eftersom det är varmt. 
Så ja, det gick inte riktigt som planerat, men hoppas jag inte har lika mycket problem i fortsättningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela