norahansen.blogg.se

Häst tag :D

Publicerad 2015-06-01 14:00:00 i Allmänt,

Vad vill jag inte svara på i frågestunder om inte hästfrågor?
Nu när jag är på Rippi-läger och Nipsu går på ridlägrena hemma så kommer det komma tidsinställda inlägg varvat med mobilbilder (om nät finns dock) :) Hoppas ni gillar det ;)
 
Vilken är din favorit hästras?
- Shetlandsponny! Helt klart <3
 
Vad heter din favorithäst?
- Min nuvarnade är väl Nipsu, och Wilma.... och Zicko ;) Haha :D
 
Vad är ditt värsta hästminne?
- Det måste nog vara när Zicko och jag blev typ påkörda i skogen. 
Mitt i urskogen 2-3 kilometer hem. Det kom en bil och körde i Zickos bakben, jag hoppar av och det blöder på bakbenen. Jag går gråtande hem med Zicko efter mig.
 
Hoppning eller dressyr?
- Hoppning innehåller mer spänning, så kanske de.
Men dressyr är helt sjukt roligt så det kommer inte långt efter!
 
Gillar du att tävla?
- Inte förr, men jag tror tävlingsmänniskan börja komma ut ur mig nu ;)
 
Vad är ditt mest minnesvärda stund med en häst?
- Har många. Kan nämna 3 stycken, en med varje häst ;)
Med W har jag sjukt många fina minnen med. Men när jag tävlade henne sist!
(var egentligen meningen att jag skulle ha ridit Z då) Hon hade vägrat ut sig med alla andra ryttare som tävlade bom klass. Och då hoppade jag upp och rider en 50 cm bana med oxrar och vattenhinder! Helt felfritt! Jag + Wilma =SANT. 
Med Zicko var det nog när vi gjorde en photoshoot. Jag var i fin vit vårfestklänning en helt perfekt sommardag i Emmes. Bilderna blev magiska!
 
 
 
Med Nipsu var det nog den första Jaanas träningen! Hon gick för första gången med mig på ryggen i form, helt avslappnat och rullade på i galopp. Satt och smilade som en idiot. Grät nästan, så bra kändes det!
 
Säg 3 ord som är bra med hästar?
- Pålitlighet, vänskap och livstil.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela