norahansen.blogg.se

There's no place like home... <3

Publicerad 2015-06-30 14:35:31 i Allmänt,

Kom hem för en dryg timme sedan! Ni kan bara tänka er hur skönt det känns att vara hemma?
Har inte gjort mycket, packat upp lite presenter och sånt men inte mer.☺️
Okej...
Ska jag dra vår hemfärd nu lite kort? Då vet ni varför jag kom hem cirka 2 dagar senare än beräknat.😒
 
Vi flög från Porto som planerat. Med Ryanair flög vi. ✈️ Vi skulle mellanlanda i Frankfurt Tyskland och ta ett tåg till Tammerfors och sedan köra hem. Men först fick vårt flyg nåt slags problem när vi skulle starta, från Porto alltså, men det var fixat på ca 15 min. Så ingen fara. Men då började en kvinna på flygplanet tydligen säga att hon skulle av. Jag vet inte riktigt varför, jag sov hehe😴 och det tog typ en 1 h för henne att bestämma sig, + att de måste hitta hennes väska osv. Så vi var 1 h och 15 min försenade. Det tog ju också 15 min att flyga upp i luften. Vi visste att vi knappast skulle hinna med vårt flyg till Tammerfors och vi visste inte vad vi skulle göra nu. Flygvärdinnorna sa att Mamma och en annan kvinna som var i samma flyg skulle springa i förväg och säga att de skulle vänta med planet. Jag, Amanda och Pappa skulle ta väskorna. De skulle göra så att våra väskor kom först på rullbandet.
Vi sprang ut ur planet och vi var jättestressade. Men Ryanair flyget som skulle till Tammerfors, vägrade vänta på oss. Och vi var ju ändå på flygplatsen!!! Det rörde sig om ca 10 min att vänta. Men de vägrade.
OCH våra väskor kom SIST av alla! SIST?! 😤😡😠
Totalt hel förbannade så var vi fast Frankfurt. Och det hjälpte ju inte heller att vi fick veta att nästa flyg till Tammerfors går första om en vecka. Vi tog en buss in till de stora flygplatsen i Frankfurt. Amain. 
Om man skulle ta ett plan samma dag skulle de kosta 800 euro per person. Så vi ringde Nike och hon hittade ett hotell inne i stan åt oss. Som för övrigt var jättebra 😃👍🏨
Vi sov där en natt och bokade flyg till nästa dag. Via Riga och sen till Åbo.
Vi flög då med AirBaltic. Jag och Mamma var överens om att inte sätta en fot på Ryanairs plan mera.
Vi flög till Riga och väntade där i 4,5 h tills kl. Var 12 på natten. 
Vi bodde på hotell i Åbo en natt också. Men flyget kom Fram 1 på natten så vi fick sova 3,5 h.
Sen tog vi tåg till Tammerfors och sen körde vi hem.
Så ja 2 dygn på resande fot. Med typ 6 sömn på ena dagen och 3,5 på den andra. 
 

Bara lite trött nu? 😂 ska sova lite för ikväll så flyttar nipsu och deli till emmes 😄😂😘
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela