norahansen.blogg.se

Dagens Nipsu

Publicerad 2015-03-03 19:23:27 i Allmänt,

Hej hej!
Dagens Nipsu ja. Red med Teija och A som sällskap idag. Helt roligt.  :-D
Vi började med att rida på ridplanen, Nipsu var inte alls lika spänd som förra gången, och det var jag riktigt glad för. Hon var ganska styv och ovillig i början, men lydde åtminstone i skritten. Nöjd över det. :)
Men däremot när jag skulle trava, började hon trilskas igen. Jag blev faktiskt lite rädd. För Nipsu brukar inte göra på det här viset. Hon måste helt enkelt var inne i någon trotsperiord just nu. När jag skulle trava så menade hon galoppera iväg och när jag började kräva saker av henne i traven, t.ex att hon skulle böja sig på volt.  Så försökte hon bocka dig ut ur det. Men hon lugnade nog sig när jag bara röt till åt henne och fortsatte  som om ingenting hänt. I höger varv var hon jättefin, i vänster var hon styv. Vi fortsatte sedan i terräng.  Där gick det super!
"Verkligen mitt lilla monster"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela