norahansen.blogg.se

Kvällens Nipsu

Publicerad 2015-03-08 20:43:42 i Allmänt,

 
Jag tog en kväll i stallet, där var det lite andra människor så jag var inte helt själv. 
Vad ska jag säga om Nipsu ikväll. Hon var jättelydig och fin.
Jag jobbade henne från marken på ridplanen en stund, det gick sjukt bra. Hon lyssnade perfekt på mig hela tiden.
Hoppade sedan upp på henne barbacka och skrittade en liten bit i terräng. När jag kom till en backe hade jag en sjukt bra känsla. Jag litade på henne och hon var lugn och lydig. Fattade lugn galopp och galopperade upp för backen. Så roligt. Älskar denna ponny <3
Borstade henne också riktigt ordentligt och hon stod bara och njöt. Hon har verkligen lugnat sig nu.
Jag ska ju inte dra några förhastade slutsatser, men jag vill ju göra MER än att skritta i terräng barbacka. 
Jag vill ju träna, trimma på planen med bommar, och massa roliga övningar. Kanske hoppträna nångång. 
Hoppas verkligen Nipsu är lite sammarbetsvillg då. Är ganska skeptiskt till det med tanke på hur hon har betett sig tidigare. Nåja, jag får pröva! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela