norahansen.blogg.se

Nipsu i Söndags (en dag försent)

Publicerad 2015-03-31 15:30:09 i Allmänt,

I söndags var det ridlektioner, eller både ridlektioner och ponnydag. Ledde faktiskt Teija först, det var jättekul att få leda och sköta om någon annan ponny ibland också. På ponndagens lektioner tyckte jag att Nipsu verkade väldigt lugn. Hon var lugn som en filbunke i boxen :)
A red henne första lektionen senare, och det gick riktigt superbra, Nipsu kunde trava utan att rusa med A. Jätteduktig var hon. Hon märkte förståss i mitten av lektionen att det var ju inte jag som satt på henne. 
 Så ett tag ville hon bara pinna på. Men skötte sig förvånadsvärt bra i alla fall :D
När jag red henne var hon super i traven på volterna. Lyssnade framförallt hela tiden och sökte stöd i tygeln. Galoppen var däremot sämre...
För någon vecka sedan var det traven som var mitt största problem. Nu när jag har fått bukt med traven så bråkar hon dubbelt mera i galoppen. Måste öva mer på fattningarna tror jag. Hon taggar ofta till innan jag just ska lyfta så det blir bara ett bocksprång eller några skengaloppsteg framåt. Men ska nog ha någon sort övning med att bara galoppera en liten bit och sen lyfta igen och igen och igen.... det funkade vid Broändas!
Nu har ni fått en liten uppdatering om min sniff-ponny ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela