norahansen.blogg.se

Vi börjar från 0.

Publicerad 2015-03-01 17:58:58 i Allmänt,

Känner mig ganska knekt för tillfället.
Hur KAN Nipsu vara så jobbig?!?? 
Jag fattar ingenting, verkligen ingenting. 
Ridpasset idag bestod av: Bockningar, stegringar, skutt åt sidorna,  och ren RESPEKTLÖSHET! 
Nipsu brydde sig inte över huvudtaget, inte för fem penni heller vad jag hade att säga. 
Jag fick rida henne med våld. Och nej, jag menar inte att jag satt och ryckte i tyglarna, sparkade med skänklarna och slog med spöt. (Jag rider henne iofs inte med spö)
Men i alla fall! Med våld, fick jag henne att böja sig i skritt någolunda, i trav var det bara var femte meter. 
När jag fattade galopp drog hon en rad bocksprång (hon har inte bockat på 2 hela månader) och kämpade allt vad hon fick ur sig att få min innerhand att åka upp, så hon kunde få huvudet rakt och springa iväg och bocka. Jag satt och tänkte. 
MY WAY OR NO WAY.
Vilket resulterade att det ända jag fick ut av galoppen var att galoppera på minimaliska volter, om jag släppte ut henne på större volter blev det bara dragkamp om innertygeln. 
Galopperade inte länge. Gav till slut upp och lät henne skritta med en klapp på halsen. 
skrittade ut henne i terräng. När jag hade kommit en bit så hoppade jag av för att fixa sadeln. Då blev hon helt galen. Hon dansade omkring, halvstegrade och sparkade till och med mot mig. Jag var redan så slut och irriterad att jag bara svor till och tog tyglarna över halsen och gick hem med huvudet hängande. Suck, den här ponnyn HAR BLIVIT HELT OMÖJLIG! 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2015-03-01 18:28:58

Ajjdå, det var inte roligt, hoppas det löser sig :/

Svar:
norahansen.blogg.se

Postat av: Julia

Publicerad 2015-03-01 18:29:13

Ajjdå, det var inte roligt, hoppas det löser sig :/

Svar: Jaa verkligen. Ska ta nya tag!
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela