norahansen.blogg.se

Dressyrträning!!!!

Publicerad 2015-05-19 20:46:30 i Allmänt,

 
Denna dressyrträning får 9/10 i betyg. 
Nipsu började med att överträffa alla mina förvätningar, när jag värmde upp sådär lite kravlöst, mest bara att hon skulle vara lugn och böja sig. Så var hon mjuk som smör!
Jag rullade på i samlad galopp i säkert 10-15 min i sträck, hon bröt inte av, ökade inte utan att jag sa och bärde upp sig helt och hållet hela tiden utan att hänga sig på min händer och försöka få mig i obalans.
Jag satt och log som värsta idioten! Sådär fint har hon inte gått sen i februari. Jag lovar! 😍😍😍
Vi övade på hörnpasseringar och böja sig utåt och innåt på volt. Hörnpasseringarna funkade sådär. Hon var inte riktigt emellan han och skänkel. Så hon ville mer gå i bommarna hela tiden, hon lyssnade dessutom inte riktigt när jag försökte flytta henne med skänklarna. Nåja, öva vidare. Och i galoppen och traven på volten var hon visserligen lugn och sansad. Hon smygökade inte farten och så. Men antingen gick hon med rak hals hela tiden och kämpade mot min inre hand, och när hon böjde sig innåt så är det som om hon hänger sig på innertygel. Irriterande. 😒
Men denna träning hade jag verkligen en så bra feeling. Känslan SATT verkligen där. N💖N
Uttjatad bild javet! 😜😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela