norahansen.blogg.se

Min första sommarlovsdag☀️

Publicerad 2015-05-31 17:32:01 i Allmänt,

Hej bloggen! Lite för längesen sist va?
Min första dag på sommarlovet började ungefär såhär:
Vaknade 07.05 som jag alltid brukar under skoldagarna och var överlycklig över att nu behöver jag inte på jättelänge stiga upp den tiden mera! Regnet öste ner...Men klockan ringde 08.15 istället 😉😁 Bara att masa sig upp. Kl. 9 var jag i stallet och gjorde i ordning Nipsu för sista ridpasset före lägret. 
Träning för Malin ❤️😃
Vi hade mer tempoväxlingar och serpentinbågar och Nipsu uppförde sig verkligen konstigt i vissa stunder. Hon började med att jogga runt helt avslappnad och fin, ingen tanke på att rusa alls! Jag var nöjd 😊👍🏻
Sen så skulle vi in på medellinjen över 3 travbommar - halt - och 3 travbommar igen.  + Lyfta galopp på långsidorna. Där lade hon helt av. Alltså det var som om någon hade tryckt på "off" Knappen. 
Hon uppförde sig helt påriktigt som en 20 årig ridskole häst. Som gått på ridskola i 15 dryga år.
Hon snubblade igenom bommarna, stannade. Och skrittade över de andra bommarna och jag satt där och skänklade som en galning. Det hjälpte inte att ryta till med rösten eller att rida fram henne allt vad det gick på långsidorna. Hon lade helt av. 😔
Det blev heller till INGENTING med galopplyften på långsidorna! Hon BARA slängtravade in varenda gång och lyfte konstig korsgalopp. Ingen alls respekt för mig eller mina hjälper. Dumma ponny 😒
Däremot slutade hon med bravur. Vi galopperade i serpentinbågar och bytte galopp i varenda båge från skritt. 
Där kom den piggabusigaenergiskahalvgalna och VANLIGA Nipsu tillbaka 😉😄 Glatt bytte hon galopp från skritt  och lyfte rätt 90 % av gångerna, och passade på att gasa på ordentligt på långsidan 😘
Hon var rätt konstigt men sjukt fin i slutet!
 
Sen rusade jag vidare på mina kusiners kalas! Grattis Lenni och Lucas 😄😄
 
 
Nu måste jag sluta skriva! Ska till kyrkan på sista gudstjänsten i skriftskolan!😄 HEY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela