norahansen.blogg.se

Tävlingar med Nipsu

Publicerad 2015-05-29 16:15:26 i Allmänt,

Denna "tävlingssommar" Kallar jag för rutinsommar med mig och Nipsu. 
Vi ska bara bara bara få rutin. Inget annat. Rosetter är väl inte så viktiga. 
Bara BRA känsla. Få känna på lite olika banor, hoppa lite lustiga hinder. Vandra lugnt runt på tävlingsplatsen. 
Kunna värma upp i ett ridhus fullt med massa okända hästar. 
Åka transport. Osv osv. SÅNT.
Inte liksom
- Idag ska vi plocka hem dem blåvita rosetten! 
Och ta snäva svängar så vi nästan går omkull i slarvig, hetsig galopp!
 
Bara lugna banor i trav och galopp. Och även fast det är omhoppning så rider jag det precis samma som grundomgången!
Istället för kanske 9 hinder, så är det 14 hinder t.ex. Ingen skillnad på ridstilen under omhoppningen alltså. 
 
Jag är på Rippi-läger hela nästa vecka. Nipsu är på ridläger just då ;)
Och sen går det en vecka och då ska jag konfirmeras. Den 14 juni. 
Den 19 juni fösvinner jag till varmare breddgrader, nämligen Portugal! Woop Woop!! :D
Då kommer Nipsu (förhoppningsvis) Ha ett sommarlov i 10 dagar. Gå med flugtäcke i hagen och äta sig tjock ;)
Men sen är förhoppningsvis tävlingarna (och träningarna förståss) igång!
Jag tänkte såhär:
 
8 Juli- Hoppning! Startar, bom-30cm först och sen en 40-50
22 Juli Eller 5 Augusti- Dressyr! Beroende på hur det känns men vill så gärna testa ett dressyrprogram!
19 augusti- Hoppning!- Typ samma. bom-30 och sen en 40-50
Här emmellan vet jag inte...
20 September- Visserligen min födelsedag, men ändå! Hoppning!
4 Oktober- Ett dressyr program till kanske?
 
Allt är ju väldigt osäkert, men siktar på detta :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela