norahansen.blogg.se

Träningen... WOW!

Publicerad 2015-05-17 14:30:40 i Allmänt,

Måste bara få skriva ut mig nu. 
Malins träning idag med Nipsu.
 
Jag sa att jag hade velat hoppa lite grann, ni vet ju på Nipsus nivå. Nipsu verkade åtminstone mycket piggare idag än igår. Men hennes bushumör var liksom på topp idag. Det kom lite bocksprång och annat fjant med i lektionen. Vilket faktiskt resulterade att jag var i backen en gång! Haha! Nej, det gick bra. Landade på fötterna typ!
Hon tyckte nämligen att när vi var över hindren att det var så otroligt roligt att vi kom levande över, så hon lade typ 3 mega bockar på raken :D Nipsu min Nipsu... alltid lika sprallig!
Vi började med att bara hoppa lugnt på ett litet rättupstående. Hon var väl, helt ok. Det är väldigt svårt för Nipsu att komma till ett rättupptstående på en långsida, bara sådär. Hon rusar ganska ofta, eller åtminstione lägger gasen ordentligt på. Hon skötte sig helt okej. Men där är det övning övning som gäller!
Vi hoppade en liten gymppa-serie. Man skulle komma in i trav och det var, bom-hinder-bom-hinder-bom. 
Sitter och småskrattar ännu :D ... Jag måste börja med att säga att Nipsu INTE ÖVERHUVUDTAGET har gjort någonting liknande förr. Hon få snabbt upp benen och är väldigt försiktigt, men som sagt. Väldigt lik en 5 åring typ ;)
Det var 2 galoppsprång mellan hinder, det var ett halvt. Det var bockar och helikopterhopp. 
Malin och T asgarvade när hon hoppade! Jag med!... Hon kom liksom in till första hindret.
 
OMG! Hinder!!! Jösses bom efter!!! Hjälp! Ett hinder till! Varför är de så korkade att lägga en bom efter sista hindret också?? Jag ska ju flyyyga!
 
Hindren var nog på en höjd jag aldrig hade hoppat förr, och inte heller hade trott att jag skulle hoppa förrän i typ, slutet av sommaren. Jag har bara hoppat typ 50cm med Nipsu, men Malin sa att Nipsu har så pass mycket kapacitet, att hon bara liksom tröttnar på att BARA hoppa 30 cm hela tiden. Hon vill ha större utmaningar! Nipsu hoppade 80 cm med 30 cm luft emellan. Inte dåligt :D
Vi avslutade med en kombination med ett steg emellan, Nipsu var ganska trött och vimsig i slutet så de gick kanske inte lika bra. Men jag är ändå supernöjd! Hon skötte sig bra och jag kände att vi lärde oss mycket på denna lektion.
We are not there yet, but closer then we was yesterday! Eller?
Ingen kan längre säga att Nipsu är en "Galen travponny" längre, kanske stämde in på henne i höstas. 
Men INTE längre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela