norahansen.blogg.se

Busponnyer på rymmen, En hel dag i stallet!

Publicerad 2015-11-09 15:26:11 i

Hej! Kom precis hem från stallet! 
Har ju PRAOveckor nu de kommande 2 veckorna och när jag inte är i Holland (åker om 2 dagar.... OMG) Så är jag i stallet! Har idag, vikt, släpat och hängt upp täcken. Sjukt tungt. Men fick allting jättebra ordnat i alla hyllor :D
Har också ridit en super-duper-megapigg Nipsu!
Vi skuttade över en liiten hoppövning på planen. Jag trodde N skulle vara trött nu när hon hoppade igår, men verkligen inte!
Men det liksom gjorde ingenting att hon var som en tickande bomb, jag hade den perfekta övningen för just hennes humör idag och satt mest och skrattade när hon bockade/skuttade runt. (Övningen: trav över ett litet kryss. Landa i galopp och 2 språng till en oxer) 
Hon var sjukt pigg - men positiv! Det GILLAR JAG
 
När jag var påväg ner med Nipsu till ridplanen så får jag syn på detta:
Ser ni den svarta pricken? Det är Leif. 
Världens busigaste shetlandsponny ♡ Han stod mitt ute på GRANNARNAS åker och var helt överlycklig med så mycket gräs! När jag gick för att hämta honom så galopperade han i fullfart till stallet och in i en box! Suck, man vill vara arg men han är allt för söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela