norahansen.blogg.se

Hard work really does pay off!

Publicerad 2015-11-08 17:00:36 i Allmänt,

Minns ni citatet som jag satte på Nipsus bild igår?
Om inte, så bläddra ner ett inlägg!
 
Det måste nog på något sätt har smittat av sig på Nipsu,
För idag var det den bästa hopptärningen sen februari 2015!
Har under hela hösten haft jättemycket problem med hoppningen när det gäller Nipsu. Hon har rivit 20 cm hinder, hon har överhoppat, hon har attackerat hindrena, bommar har flygit åt alla håll och kanter, hon har stressat upp sig emellan hindrena såpass mycket att det över huvudtaget inte gick att hoppa 2 hinder i följd. 
Det har nog också gjort att jag har blivit väldigt osäker i hoppningen när jag sitter på henne. Med andra hästar är det de roligaste som finns. Men med henne så har jag typ helst hållt mig dressyr.
Jag red henne på en nybörjarlektion först, de hoppade en bom-20cm bana. Hon har haft på senaste tiden att hon attackerar varje hinder och man får inte stopp på henne så bra efter! Men inte idag!
Hon galopperade först runt den lilla banan HUURR lätt som helst. Ingen stress över hvudtaget, utan kollade på varenda hinder och distanserna satt perfekt. 
Red henne sedan på min egen lektion, där det var MENINGEN att jag skulle vara. Och vi hoppade ungefär samma bana på kanske 50 cm. Hon missbedömde avståndet kanske 3 gånger under hela den lektionen. Det BRUKAR vara ca 300 gånger ;)
Hon tog sig runt hela banan utan att stressa,
skena mot eller efter hindrena eller komma på ett helt omöjligt avstånd!
Vi hoppade sedan lite högre än det också och det fortsatte att gå lika bra!
Såååååååå sjukt nöjd med henne idag. Finns ingen gladare än mig inom 1 km rad
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela