norahansen.blogg.se

Hej

Publicerad 2015-11-27 19:22:33 i Allmänt,

Alltså låt mig förklara!!
Detta kommer bli ett långt inlägg. 
Jag har inte bloggat på 5 dagar. 5 dagar. 
Jag brukar låta det gå kanske 1/2/3 dagar emellan inlägg emellanåt. Men verkligen inte 5. 
Har för det första INGEN aning om varför jag inte har bloggat på de senaste dagarna. Jag har helt enkelt glömt bort att blogga. Har inte tänkt på det alls. Det är verkligen konstigt för jag brukar alltid tänka på att blogga och skriva inlägg. Men det har liksom raderats från mitt minne de senaste dagarna. 
 
Sitter verkligen helt som ett frågetecken just nu. Fattar inte hur jag har kunnat glömma bort det sådär. 
 
Men om jag verkligen ska vara ärlig. Så tror jag att jag inte har bloggat för att den här veckan har säkert varit den skönaste, härligaste och lugnaste veckan i mitt liv sen kanske.... September. 
Jag har haft så helskottas mycket att göra i höst. Jag har ridit Nipsu för fullt. 6 dagar i veckan rids hon och jag rider minst 4- 5 gånger. Nipsu har även haft ganska mycket "skador" och andra problem i höst och det har gjort mig väldigt orolig. Har varit i stallet 6 dagar i veckan, dag in dag ut i snart 3 månader. Och ja, det kanske inte låter så jättemycket för er hästmänniskor som t.ex är i stallet varje dag. Men jag 3 av dessa dagar har jag haft egna ridlektioner, eller varit med och hjälpt på ridlektioner eller haft något annat slags för mig. Att ha/hjälpa till/vara med på ridlektioner är tungt.
Åtminstone enligt mig. Det tar mycket, tid, kraft och det är alltid lite småstressigt. 
Jag har fått mitt mopedkort och det har tagit tid att öva till, både hemma på teoriprov och på körlektioner. 
Har haft mycket prov, inte hela tiden, utan mer att man har typ 3 prov på en vecka. I tre veckor i streck.
Alltid flera prov att öva till på samma dag.
Har till exempel också varit till Holland i en vecka och arbetat väldigt mycket. Men det var sjukt kul!
Har hatat att stiga upp varje måndagsmorgon. Mitt liv suger lite extra just då. 
Har kämpat mig och nätt och jämt klarat mig tills det har blivit fredag, har ridit hela helgen och någongång haft riktigt trevligt. Och sen har det blivit måndag, och allt börjar om på samma gång på nytt. 
Allting har alltid varit stressigt, jag har typ aldrig fått göra någonting RIKTIGT fullt ut, utan bara slavrat igenom det och fortsatt med något annat. 
 
Den här veckan har varit så kul! 
Jag vaknade på måndag och hade sovit jättebra den natten, hade lagt ledigt åt Nipsu den dagen så visste att jag inte skulle behöva skynda mig hem och försöka hinna rida Nipsu före det blev mörkt.
Satt hela kvällen hemma och degade i soffan, var ute på en långpromenad med Bono och hade musik i öronen.
Inga måsten. Bara chill. 
På tisdag var jag och Nike ute med Nipsu och Deli på en åker och travade på bockande och MEGA glada hästar i full fräs i snön. Skithärligt. Punkt. 
På onsdag var jag och Ina på en diskutionsrunda, ridandes på Nipsu och körandes med Leif. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och Nipsu bara skrittade på långa tyglar. Inga måsten, inga krav. 
På Torsdag så red jag Nipsu en stund på planen, som var upplyst av månen ;)
Hon funkade sådär, men fokuserade mest den kvällen på att borsta, pyssla och ligga barbacka på henne i boxen och kolla upp i taket ;)
 
Anledningen till att jag inte har bloggat är troligtvis för att jag har mått så sjukt bra den här veckan. Inga krav, inga måsten. Just go with the flow. 
 Gammal bild på jag och världens bästa ponny <3 Wilma IV
 
 

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2015-11-27 21:38:43

Bra blogg. Ponnylucky.blogg.se

Svar: Tack! Ska kolla :)
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela