norahansen.blogg.se

Nipsus första löshoppning

Publicerad 2015-11-01 13:09:46 i Allmänt,

Hej hej hörni! 
Här var det liksom ett tag sen man var, nu har blogglusten kommit tillbaka. 
Nu kommer ni se av mig igen här 👏🏻
Igår kom Nike med mig till stallet, hon har haft så pass mycket i skolan just nu att hon inte har varit i stallet på väldigt länge 📚
Men nu blev det av! Vi red först ut i terräng med Lovry och Deli. Lovry kallas egentligen Kinuski, men jag tycker det är finare med Lovry.  Älgjakten är ju i full gång här, så efter en stund så stod det gubbar med gevär på sidan av vägen. Så då kändes det mycket säkrare att vända om!
Vi galopperade istället lite på en åker, Lovry uppförde sig jättebra, trots att hon är en ganska nervös häst.
4 stjärnor av 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️
Sen löshoppade vi Nipsu för typ första gången i hennes liv, hon verkade tycka att det var helt kul. Men en gång så klantade Nike till sig lite och en gång så hoppade hon från stillastående rakt in i hindret. 
Men jag tror nog hon lär sig snart!  🐴
En gång så lyckades inte Nike fånga i henne när hon hade hoppat klart, så hon sprang förbi henne. Och då tänkte jag att det var helt kört och att hon skulle springa runt som en galning, och att vi inte skulle få fast henne. 
För det har hänt förr!
Men istället var hon så gullig att hon kom glatt travande med spetsade öron till mig och satte mulen i min famn. Sååå söt ponny alltså 😍😍😍😍
Idag red jag igen på Lovry på Malins lektion. Hon uppförde sig bra, galopplyften är verkligen inte hennes starka sida, men skänkelvikningar for som på räls. Ur både skritt och trav!👌🏻 Duktig ponny!
Ta mig tillbaka..... 🎶🎵

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela