norahansen.blogg.se

Nöjd 😘

Publicerad 2015-11-03 19:51:07 i Allmänt,

Supernöjd över Nipsus uppförande idag. 
Idag stod det som sagt på schemat att rida igenom henne ordentligt på planen i alla gångarter. 
Red först med gummiband på henne, ett par slags inspänningstyglar. Jag tycker själv att de bara "är i vägen" då jag rider och de gör att Nipsu blir jätte framtung. 
Men började i alla fall med dem först att värma upp henne. På så sett fick jag en bra start när hon inte kunde gå med näsan upp himlen och prortestera hela tiden. 
När jag hade travat runt ganska kravlöst i ca 10 min med dom på så tog jag bort dom. När jag började trava igen var hon jättespänd och lång. Sänkte ryggen och hade halsen spikrak och näsan höjd. 
Tog bara själv ett djupt andetag och saktade ner till skritt och började därifrån med att böja henne i kringelikrokar runt hela ridplanen. Hela tiden berömmer jag med inner hand om hon gör rätt. 
Kom sen upp i trav igen och det blev bättre. Fick inte traven riktigt perfekt. Men den var nog riktigt bra i slutet. Hon var ganska spänd men gick ändå i lugn takt och STRESSADE framförallt inte lika mycket. 
Galoppen var guldstjärnan idag! 
Hon lyfte bra i båda varven, och rullade framförallt på i en väldigt lugn och avslappnad takt. Inte stressa stressa, hårt hårt hårt. Utan en mer avslappnad och trevlig galopp. Rullade på i  båda varven över en bom. 
Imorgon får hon ledigt och hon får gå lugnt hela resten av veckan ändå tills fredag ungefär! 😉😄
Hon har levererat bra 🐴
 
Fick också ut mitt matteprov och det var jag också väldigt nöjd med! Det gick faktiskt bättre än jag trodde!
Horses can be a lot easier to love than humans... ❤️🐴  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela