norahansen.blogg.se

Senskada, SLÄNG dig i väggen!

Publicerad 2015-09-03 20:40:41 i Allmänt,

Wihoo Wihoo Wihoo... 
Har typ dansat glädjedanser hela kvällen i stallet. 
Anna sa att med största möjliga säkerhet så har inte Nipsu någon senskada!
Hittade för ett par dar sen ett "hål" i hennes sjuka ben. När jag sa det åt A i telefonen så svarade hon YES!
 
Det som hon ganska säkert verkligen har i sitt ben är någonting som vi kallar för "Imppari" på finska. Har inget svenskt ord för det tyvärr. Men ungefär att hon har haft ett litet litet osynligt sår på benet. Och då har det kommit smuts och bakterier i såret och det har i sin tur typ inflamerat benet. 
 
Idag så var hon bara lite lite svullen i benet. 80 % mindre än i går och i förrgår. Var fortfarande lite varm, men inget farligt. Red henne också i terräng och fy vad hon var styv... Inte kanske så konstigt eftersom hon bara har promenerat de senaste dagarna. Försökte så gott jag kunde då jag red att böja henne åt alla sidor. 
Och så strechade jag henne efter det från marken..... Nåja, nog mjukas hon upp snart!
 
... Jag fick tillslut tag på ballongen som hade flygit upp i luften, ska försöka att inte släppa den nu, snart är vi back on track, jag och Nipsu!...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela