norahansen.blogg.se

Gårdagen

Publicerad 2016-06-23 11:44:52 i

Hej! 😊
Igår var den största punkten på dagen hoppträning 😄
Det var en lärorik träning och både jag och Malin fick se en HELT ny sida av Nipsu!
Nipsu har ju varit  (när det gäller hoppning) en turbomotor som aldrig har tagit slut😂
Vi har på den senaste tiden fått henne att komma lite lugnare på hinderna så att hon inte bara springer som en galning igenom dem 😆 Hon har hoppat sjukt bra och jag har varit JÄTTENÖJD med henne hela tiden. Vi har ju börjat förstås att höja hindrena och sätta lite mer krav på henne. Typ till en 80-90. Det är ju inte så otroligt högt för en D-ponny, men Nipsu  (och jag) är ju väldigt "gröna" så att säga så det är bättre att ta det LUGNT. 
Vi konstaterade igår att då Nipsu ska hoppa typ 80 och högre så är turbomotorn lite försvunnen 😂 
Hon var och är inte riktigt framför skänkeln så även fast jag skänklade framför/till hindren så blev det ändå stopp! Hon gör riktiga tvärnitar och jag slog huvudet i hinderstolpen en gång 😂 men tack och lov finns det hjälmar så det gjorde inte ont! 😇
Jag vet fortfarande inte hur jag lyckades hålla mig kvar på ryggen vid varje tvärnit, men kvar satt jag och föll inte av en ända gång! 😊
Nu är det bara att träna vidare som en galning!! Hon måste bara vänja sig vid de högre höjderna, så är det bara! 
Hon är ju inte riktigt framför skänkeln, och det är säkert vanligt med heta hästar. De behöver ju knappt aldrig skänkel för att de alltid går fram! 
Om någon har något bra tips för att få heta hästar att gå framför skänkeln. (Med övningar som man inte måste hoppa höga hinder på, utan mer enkla övningar)
Så kommentera gärna!! 😄😄😄

 Jag och Nike avslutade kvällen med sommarens första dopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela