norahansen.blogg.se

Hästar x4

Publicerad 2016-03-04 12:29:39 i Allmänt,

 
Hej på er!
Var sååå trött igår, så orkade helt enkelt inte blogga. 
Red 4 hästar igår och det är jag inte van med😅 Men det var superroligt!
Red en stor, två mellan, och en liten 😉
Började (ganska oväntat) med att rida Maräng. Maräng är en (tjock) vit ponny som kom till oss för ett år sen ungefär. Då var hon den mest överviktiga ponny jag någonsin sett! Men nu igår så lyfte hon galopp nästan från skritt i båda varven. Hon är faktiskt en sjukt fin utbildad ponny innerst inne 😉
Red Nipsu i terräng på en riktig bra sportlovstur! Galopperade i säkert 10 min i sträck och hon var helt
superhärlig hela tiden. Hon väntade snällt på mina hjälper och jag bestämde farten!
 
 
Sen red jag en fjordhäst som vi precis har fått! Hon heter Glimma och är 8 år. Hon var en ganska knyckig ponny
som försökte hela tiden med små knep få en ur balans 😉 Var helt duktig i skritt och trav, dock så behöver galoppen jobbas MYCKET med 😎 Men en helt fin häst nog!
Jag red även på en lite mindre häst. 😅😂 B-ponnyn Victor eller Vikke som vi kallar honom. 
Han har inte blivit riden på länge nu och jag trodde att han skulle vara lite halvgalen. Men sötare och gulligare ponny fanns inte just då. Red bara i skritt och trav, men han vara supersnäll och sååååå himla duktig hela tiden. 
En sån ponny ska mina barn ha. Punkt. Helt kär!
Den lilla vita till vänster 😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela