norahansen.blogg.se

Mir-mannen 😄

Publicerad 2016-03-25 16:01:32 i AllmÀnt,

Det dĂ€r lite hemliga, och vĂ€ldigt spĂ€nnande saken jag gjorde igĂ„r var att jag var och rida en ny hĂ€st! 😜😯
Det Ă€r min systers kompis som har den, och lite i smyg har jag varit liiiite kĂ€r i den hĂ€sten ett tag redan😍
HĂ€sten heter Mir, och han kommer jag att ta hand om nu nĂ€r hans Ă€gare ska Ă„ka bort. Det ska verkligen bli superroligt, och jag Ă€r mer Ă€n taggad. Jag red inte sĂ„ lĂ€nge igĂ„r, men fick Ă„tminstone kĂ€nna pĂ„ honom lite grann och han kan nog vara en hĂ€st som jag gillar 😉 vĂ€ldigt pigg och framĂ„t, men Ă€ndĂ„ en lĂ€romĂ€stare. 
Ska kanske rida honom en gĂ„ng till i en manege före hans Ă€gare far pĂ„ resa, och det ser jag verkligen fram emot😄😃 Mir-mannen 😘
Red Ă€ven Nipsu idag pĂ„ en pigg terrĂ€ngtur, och hon var verkligen, ja, PIGG. Fick i början en jobbig kĂ€nsla av att hon bara "pinnade pĂ„" och bet sig fast i bettet. Men i slutet sĂ„ kom jag pĂ„ att jag kunde stĂ€lla mig i trepunktsits. AlltsĂ„ att man stĂ„r lite halvt i lĂ€ttsits och pĂ„ de viset inte ha lika mycket "tryck" pĂ„ henne som jag har dĂ„ jag lĂ€ttar. Och dĂ„ blev det bĂ€ttre. Hon böjde sig fint Ă„t bĂ„da sidorna fast hon var ute i terrĂ€ng och inte brukar böja sig sĂ„ bra dĂ€r! đŸŽâ€ïž
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela