norahansen.blogg.se

Vila i frid Baccus

Publicerad 2016-03-08 16:37:28 i Allmänt,

Tänker inte göra det här till någon 5 meters sida, men det enda som dyker upp nu i mitt huvud är att det känns och kommer att kännas framöver så tomt när Baccus är borta. Jag brukade kalla honom för stallets levande legend ;)
Han blev 25, nästan 26 år. Han skulle ha fyllt 26 nu på sommaren tror ja. Han har gett så mycket glädje för så många personer att jag inte förstår hur mycket kärlek det kan finnas i en chokladbrun ponny. 
 
Han har tagit mig på min första och ENDA dressyrtävling. Jag var liten som en mygga med fötterna på sadeln. Men vi vann och klådde allihopa! Det är minnet jag alltid kommer att bära med mig, som jag alltid kommer att tänka på så fort Baccus kommer upp i mitt huvud.  Jag kommer alltid minnas Baccus med glädje och massa bus. 
 
Nu galopperar han på det evigt gröna ängarna utan någon smärta över huvudtaget.
Med en massa katapult-bockar i galoppen ;)
Har redigerat ett par bilder på honom själv.
(Nike Hansén och Malena Forsström har tagit bilderna någon gån i tiderna.)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela