norahansen.blogg.se

Bonjour :)

Publicerad 2017-04-21 12:27:10 i Allmänt,

Det kändes så trögt att bara skriva hej, så det blev franskt istället ;)
Har inte bloggat här på 2 veckor nu konstaterade jag. Voi voi.. vad annat kan man säga?
Hade delvis att göra med att jag hade en ganska tuff och tung periord i skolan (alltså mitt schema var rätt jobbigt)
Hade några sovmorgnar där jag började från 9 istället för 8 men inga andra hålpass mitt dagen.
För att hinna ikapp med alla läxor osv så gör jag nästan alla mina läxor på hålpass, eftersom hästarna tar upp många timmar av min fritid på vardagarna så gör det det väldigt svårt för mig att hinna läsa alla läxor hemma som många andra gör. Nu när jag hade tyngre periord så hade jag knappt tid för något annat än att vara i stallet, vara i skolan och sitta och försöka hinna med alla läxor och liknande.
Jag klarade provperiorden och det är jag väldigt glad för,fick riktigt bra vitsord i modda till och med så det är trevligt
 
Nej, nu över till hästsnack!
Var för någon vecka sen på första hoppträningen med Mir på riktigt länge! Pausen med träningen var inte riktigt planerat eller meningen. Men det blev bara så att det inte blev något.
Träningen för 2 veckor sen gick helt okej, vi fick några stopp på lite oxrar när jag antingen la honom helt fel till hindret eller inte red honom med tillräckligt mycket skänklar och stöd från tyglarna. Men vi hoppade allt och fick igenom allt tillsist så det gick nog helt bra ändå :)
 
I måndags så var jag själv och tränade tillsammans med Nike, och det var jättekul. Vi hoppade en övning som jag hade hittat på Hippson och den var rolig och kändes i slutet riktigt enkel!
Nu vet inte jag hur bra bilden blir, men hoppade den här övningen. Med två låga hinder med en hjälpbom före på medellinjen och man red dem på en serpentin. Sen en linje som var lite böjd med ett rättuppstående och en oxer. Nike fotade och jag har en del bilder men kan lägga ut en av mina favoriter!
Jag bara älskar mina stövlar förövrigt ;) De är sååå sjukt sköna <3 Rekommenderas, från JH collection!
Mir gick som en klocka sen i slutet <3 Min monstertruck <3
 
Idag rids han ett snabbt varv i terräng för jag ska till Elins med kompisar sen på kvällen, det ska bli så mysigt med kaffe, grönsaker och dipp som vi äter typ hela tiden hah, och massa girltalk :D
Ni ska ha en bra fredag hörni! Och en bra helg om vi inte syns innan dess!
Hejs svejs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela