norahansen.blogg.se

Helgens ridturer :)

Publicerad 2017-01-22 19:02:13 i Allmänt,

 
Den här helgen var faktiskt riktigt chill och väldigt härlig!
Jag har skött stallet lördag och söndag. Alltså att jag sköter alla insläpp och utfodringar osv.
Det är faktiskt roligt att ha stallet för sig själv tycker jag. Brukar inte ha mer än 3 hästar att sköta om och det är bara såå nice att gå runt och städa, rida och lyssna på podcasts på samma gång :D
Ni vet, det här var ju ens dröm när man var liten. Att få ha ett "eget"stall och ha hästar att sköta om och att komma på morgonen och släppa ut dom och rida osv osv...
 
Känner inte någon igen sig? Kan någon relatera?
 
Det är kanske därför jag finner det så avslappnande och kul? Inte vet jag ;)
Jag kanske inte skulle vilja sköta 5 hästar med utfodring och insläpp varenda morgon varenda dag, men när det är såhär med jämna mellanrum så är det kul. Fast man får lägga lite extra tid på det. :)
Jag red Mir igår, lördag alltså, i terräng. Vädret var så fint, solen lyste.
Underlaget var inte att skryta på, men det gjorde ingenting tyckte jag. Jag skrittade mest och travade lite kort emellanåt.
Jag gillar att vara ute i terräng och rida. Ni vet sånadär lite mer kravlösa terrängturer när man egentligen bara skrittar och tar det lugnt. Det uppskattar jag egentligen mera ibland än att försöka trava och galoppera på grusvägar där det kommer bilar och man har en överhet häst som ligger på som ett ånglok.
Mir var superfin och vi mötte all sorters olika fordon och traktorer med kärror osv. och han gjorde ingenting. Han var inte alls stressad som han kan bli ibland utan mer lugn och glad. Vi stannade också och pratade med 2 människor som var ute och gick och stannade för att hälsa på Mir och prata lite. Det var jättetrevligt! Glad blir man av sånt!
 
 
Alltid kul när man har fina bilder att bjuda på! Min finaste kung <3
(Nike är fotograf förstås! :)
 
Idag så var det mer dimmigt och inte lika fint, men jag kunde rida på åkern som faktiskt var riktigt bra!
Idag gick det till och med att galoppera! Jippiie!
Vet på riktigt inte när det sist har gått att galoppera här hemma nu. Underlaget har helt enkelt varit för dåligt.
Mir var minst lika glad som jag över att få galoppera, men jag ville att han skulle vara lugn, samlad och avslappnad. Vi fick jobba oss genomsvettiga båda två, men till sist så fick jag en avslappnad och fin galopp!
Slutade där ganska fort. Jag tycker alltid att man ska ge mycket beröm och sluta om hästarna är avslappnade, åtminstone när man rider pigga hästar som har lätt för att stressa upp sig.
 
Det var uppdateringen på hästfronten.
Lina (hon som är i stallet med sina 2 ponnyer + en häst typ)
så var på träningar i Seinäjoki i helg (därför skötte jag stallet) och jag tyckte åtminstone av det som jag såg på instagram att hon red skitbra! You go girl! :D
 
Kram Nora :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela