norahansen.blogg.se

Rida rida rida 😊

Publicerad 2017-01-15 11:23:17 i Allmänt,

Söndag idag var det ja 😊
Skulle egentligen behöva göra lite läxor men tar och bloggar lite snabbt först hehe.  
Kl. Halv 2 så ska jag faktiskt och hålla en ridlektion! Får börja rota fram mina ridlärarscills haha 😃
Nej men det ska faktiskt bli roligt 😆
Sen ska jag rida Mir, vet faktiskt inte var? Åkern, plan eller vägen? Allting är lika dåligt just nu 😑
Igår var jag i terräng och jobbade. Och det gick faktiskt riktigt bra! Mir är lätt sån att han kan börja testa då han är ensam i terräng. Inte något brutalt, men han är lite sjåpig ibland. Men igår så var jag stenenvis och gav mig INTE en milli! Och jag vann 😃 Yes! Han slutade fåna sig efter kanske 10 min och var riktigt duktig efter det 😉 Min fina men fåniga häst 😍😂
 
I torsdags så var det hoppträning 😃😃 Jättekul var det!
Mir var verkligen Herr SUPERPIGG i början och bara frustade och studsade runt när vi skulle värma upp. Han var nog den hetaste i hela manegen med hästar just då och han är ändå 20 år! 😂😂 Haha, kan inte annat än skratta lite åt honom men han jobbade på riktigt fint sen. 
Vi hoppade en linje med en oxer som kom snabbt ur en sväng och sen till ett rättuppstående. Sen hade vi en kryssoxer på en diagonal och på andra långsidan en serie med hinder med ett galoppsprång emellan.
Jag tyckte det gick helt okej. Jag lär mig hela tiden 😄 Mir var duktig som vanligt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela