norahansen.blogg.se

SKAM - Vi måste ta upp det...

Publicerad 2017-01-25 16:00:00 i Allmänt,

Jag kan tror jag inte gå runt med den här bloggen och inte ha skrivit ett enda inlägg om Skam.
Det är en så pass kul serie att den förtjänar det hehe!
Jag kan börja med att säga att jag inte är någon sån som tittar på serier.
Tro det eller ej. Men svaret är nej. Jag har aldrig typ någonsin förr kollat igenom en serie som Pretty Little Liars,
The Vampire Diaries, (stavning??), Gossip Girl eller Grace Anatomy.
Visst har jag följt med lite till och från och sett nåt avsnitt här och där, men jag har helt säkert inte kollat igenom en enda serie förr. SKAM blev den första och den är superbra, det kan jag bara säga.
Jag har ju faktiskt Älskat/Varit intresserad av norska ända sedan i slutet på sommaren egentligen (antagligen p.g.a. M&M) Och Skam gjorde det ju inte mycket sämre så att säga haha!
 
I julas så lagade vi pepparkakshus och så sa Nike.
"Blir det här fint?" Eller något sånt och då sa jag.
"Greit!" Helt utan att tänka på det. Haha... Det smittar av sig.
 
Jag tänkte ta upp skam genom att svara på några frågor som jag hittade på en blogg som heter seriedrottningen.se
 
Den Karaktär Som Jag Blev Kär I Först:
 
- Jag började med första säsongen (Daa..) så det måste nog ha varit Jonas tror jag! Ni får tycka vad ni vill, men jag gillade Jonas.
 
Den Karaktär Jag Aldrig Förväntade Mig Att Jag Skulle Älska Så Mycket Som Jag Gör Nu:
 
- Sana kanske? Hon är inte min favorit, men jag avskydde henne i första säsongen. Och nu är hon riktigt okej!
 
Den Karaktär Som Alla Älskar Men Som Jag Inte Tycker Om:
- Där måste jag nog säga Even, jag vet inte riktigt. Han är lite konstig enligt mig ;)
 
Den Karaktär Som Alla Hatar Men Som Jag Tycker Om:
 
- Jag vet inte, men kanske Jonas???? Jag gillade honom, men precis alla tror jag inte håller med mig.
 
Den Karaktär Som Jag Vill Smoocha: (Alltså kyssa)
 
- William, Jonas eller Chris! :D
 
Den Karaktär Som Jag Själv Skulle Vilja Vara:
 
- Noora! Helt solklart.
 
Ett Par Som Jag Älskar:
 
- Noora och William <3
 
Ett Par Som Jag Hatar:
 
- Jag vet inte om det finns några såna. Men kanske Vilde och WIlliam i första säsongen (fast de nu inte riktigt var ihop) men där ville man bara ruska om Vilde. Det passade inte alls bra ihop.
 
När Började Jag Titta På Serien:
 
- På jullovet. Det tog typ 5-6 dagar att kolla igenom den. Sååå bra!
 
Bildresultat för skam
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela