norahansen.blogg.se

Hej hej!

Publicerad 2017-07-05 10:43:59 i Allmänt,

En veckas paus blev det visst ja ;)
Fick mycket att göra på jobbet och har haft mycket annars också, så det blev en dag ledigt, och en till och en till. Hehe ojdå ;)
Förra helgen var väldigt full med saker att göra, men jätterolig ändå :D
På lördagen så var jag på fotbollsmatch med Erica, det var såå varmt och trevligt den dan :)
På kvällen så var jag och mina kompisar på Klackenparty :D Svinkul var det! Freddy Kalas var där och spelade.
Kom ju hem ganska sent men hade ändåsom den inbitna hästtjej jag är, valt att fara med till Niinisalo och hjälpa Lina på hennes terrängträningar där. Jag ville så gärna, och fast jag var ganska trött så var det HELT klart värt det. Det såg jättekul ut och jag lärde mig jättemycket av tränaren!
Bjuder på en bild av Lina och Fia, sjukt sjukt duktigt ekipage! <3
 
Nu när Mir inte riktigt rids på precis samma sätt som tidigare så skrev jag ju i ett tidigare inlägg att jag skulle bra kunna satsa lite mer på att kunna rida honom bra i dressyr, mycket viktigt.
Så i måndags så var jag faktiskt på min allra första riktiga dressyrträning med honom. Har övat dressyr litegrann med honom tidigare, men inte på så stort allvar.
Det var riktigt kul faktiskt! Tungt som in i norden - JO. Men fick ändå en fin känsla många gånger!
Jenni, som var min tränare är helt grymt duktig och jag tyckte hon och Mir och jag funkade som ett bra team!
Nu är det bara att öva som en dåre här hemma, rida fler träningar och hitta flera knappar på honom.
Red honon igår efter träningen och han var verkligen SUPERPIGG och jättefräsh, inte alls styv eller någon eventuell träningsvärk kände jag av. Min fina ( och urgamla) häst ;) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela