norahansen.blogg.se

1.6.2017

Publicerad 2017-06-01 20:45:26 i Allmänt,

Tjenare :)
Eftersom jag är tillbaka igen och har gjort en hel del, så känns det lättats att berätta och diksutera om sakerna i olika punkter. Vi kör!
 
Tävling i Kalajoki med Mir 25.5
- Det här var vår tredje tävling och det var även min första tävling på regionnivå. Kan ju inte säga mera än att det gick riktigt! Vi startade fortsättningvis 80 och 90 och nollade båda banorna och tog en tredjeplacering i 90 cm. 
Jag var SÅ glad för att jag kom ihåg båda banorna den här gången!! Med tanke på att vi kom lite sent till tävlingsplatsen och jag inte riktigt hann gå omhoppningen till 80 så var jag med mitt sjukt korta minne riktigt stolt! :D Mir var som vanligt, STENCOOL, taggad och helt enkelt världens bästa häst (om du frågar mig) som ställer upp och hjälper mig i typ alla lägen. Älskar honom! <3
 
 
Grattis också till Lina som vann den klassen med Ritchie! (fast det är Tossan på bilden)
Grymt ju! :D
 
ALLA PROV ÄR ÖVER!
- Jag har klarat av ettan i gymnasiet! Alla prov har jag lyckats få godkänt i :)
Okej nu låter det som om jag skulle ha fått 5- i vartenda prov jag har haft, men så är det faktiskt inte haha. Men jag är jättenöjd med de ämnena i skolan som jag är bra i och de som jag inte är bra i också :D
Mitt mål i mina svagare ämnen är att försöka få till en bra kurs och godkänt i kursprovet. Och att förstås bli bättre hela tiden ;)
I mina starkare ämnen så har målet varit att få åtminstone en 8, beroende på kursen förstås. Och det kanske låter lite lågt, men för mig är det riktigt bra och helt tillräckligt :D
Nu har vi bara en ordentlig dag imorgon (och vi slutar faktiskt kl.13 då) och sen vårfest på lördag och sen är det FINALLY sommarlov! Hur mycket har jag längtat? Ni anar inte!
 
Mitt sommarjobb
- Jag ska sommarjobba i sommar :) Mitt första riktiga och officiella sommarjobb. Spännande? Lite kanske, men det tror jag egentligen bara kommer att vara spännande de två första dagarna ;)
Om ni undrar var jag ska jobba så är det på min Pappas arbete, som kanslist och så ska jag städa. Jag tror ändå att det kan bli helt kul, det är åtminstone trevligt folk som jobbar där. 
Kan berätta mer för er om det senare. 
 
Idag :)
Vi hade en självstudiedag idag, så ingen skola för mig! 
Vi hade en uppgift att göra och det var att hjälpa någon "medmänniska" med något.
Jag for till Fammos och hjälpte henne att tvätta fönster, det var väldigt mysigt :)
Sen har jag och Mamma sprungit i stan och försökt hitta någonting åt mig att ha på mig på lördag när vi har vårfest och ska runt till studenterna, jag kom hem med någonting som jag kanske inte riktigt hade tänkt köpa, men det var rätt så snyggt ändå! Ni får se sen på lördag :D
 
Kram på er //Nora 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela